Найголовнішими якостями, які ми повинні виховувати у дітей, мають бути любов до праці, повага до трудівників, готовність виконувати будь-яку потрібну для суспільства роботу. Труд має стати життєвою потребою маленького громадянина.
Починається він із самообслуговування: вдягання черевичок, застібання гудзиків, умивання, складання іграшок, застилання ліжка, в диятчому садку – чергування по їдальні, у зеленому куточку та ін. Важливо не примушувати, а привчати дитину до трудового зусилля. Примус до праці може викликати протест, відмову.
Залучаючи дітей до виконання побутових обов`язків, ми виховуємо звичку працювати, а разом з нею привчаємо піклуватись про інших людей, формуючи благородні бажання. Привчати дітей до виконання будь-яких побутових справ треба не лише тому, що ми маємо готувати їх до майбутнього самостійного життя. Звичка й уміння робити щось своїми руками стануть у нагоді дитині, яку б професію вона не обрала, і, кірм того, вони значною мірою сприяют її розумовому розвитку.
Одним із шляхів духовного збагачення особистості дитини є ознайомлення з працею дорослих.
Здатність до трудових зусиль діти виявляють дуже рано.
Під час ознайомлення дітей з працею дорослих, застосовуємо різноманітні методи та прийоми:
· бесіди про професії;
· читання художньої літератури;
· розглядання картин, альбомів, наборів листівок про працю дорослих;
· зустрічі з людьми різних професій;
· екскурсії;
· виготовлення подарунків друзям, батькам, знайомим;
· виготовлення колективних робіт із певної тематики;
· придумування узорів для прикрашання площиних зображень українського одягу, посуду тощо;
· вивчення прислів`їв, приказок про працю;
· проведення вікторин на приклад “Хто? Де? Що?”. “Поле чудес”;
· використання різних дидактичних ігор.
ПАМ'ЯТКА ДЛЯ БАТЬКІВ
1. Сформуйте у себе позитивне ставлення до дитячого садка, налаштуйте себе на те, що дитині тут буде добре, її буде доглянуто, оточено увагою, вона отримає підтримку 2.Уникайте будь-яких негативних розмов у сім'ї про дитячий садок у присутності дитини, оскільки вони можуть сформувати у неї негатив не ставлення до відвідування дитячого садка. 3. Створіть спокійний, безконфліктний клімат у сім'ї 4.Заздалегідь потурбуйтеся про те, щоб розпорядок дня дитини вдома був наближеним до розпорядку дня у дитячому садку (ранній підйом, час денного сну, прийоми їжі, прогулянки). 5.Ознайомтеся з режимом харчування та меню у дитячому садку 6.Навчайте дитину їсти неперетерті страви, пити з чашки, привчайте тримати ложку 7. Відучіть дитину від підгузків. Виховуйте у неї потребу проситися до туалету. 8.Учіть дитину впізнавати свої речі: білизну, одяг, взуття, носовичок. 9. Учіть гратися іграшками. Скажімо, ляльку можна годувати, колисати, гойдати; пірамідку — збирати, розбирати. 10.Привчайте дитину після гри класти іграшки на місце. 11.Пограйтесь удома у дитячий садок з ляльками: погодуйте їх, почитайте казку, поведіть на прогулянку, покладіть спати. 12.Виховуйте у дитини позитивний настрій та бажання спілкуватися з ін шими дітьми. 13.Тренуйте систему адаптаційних механізмів у дитини — привчайте її до ситуацій, в яких потрібно змінювати форми поведінки. 14.Підготуйте для малюка індивідуальні речі: взуття та одяг для групи, 2-3 комплекти змінної білизни,чешки для музичних занять, носовичок. 15. Повідомте медичну сестру про стан здоров'я вашого малюка. 16.Дайте дитині до дитячого садка улюблену іграшку.
Коментарi