Повернутися до звичайного режиму
/Files/images/voyna/0201lzp2-7cf7-940x665.jpg
КОНСУЛЬТАЦІЯ ВЧИТЕЛЯ-ЛОГОПЕДА
Що ж таке сучасна мнемотехніка?

Це можливість накопичувати в пам'яті велику кількість точної інформації. Це економія часу при запам'ятовуванні - процес запам'ятовування повністю контролюється. Це збереження запам`ятованих відомостей в пам'яті - те, що ви запам'ятали, вам більше не доведеться вчити заново. Це потужна тренування уваги і мислення. Це реальний шанс швидко освоїти кілька нових спеціальностей та стати професіоналом у своїй області. Це можливість користуватися інформацією: людина може застосовувати знання тільки тоді, коли вони знаходяться в голові. Це просто відмінна гімнастика для мозку.

Головний інструмент нашого розуму - це пам’ять. Пам’ять – це зв’язок минулого із сьогоденням і майбутнім, процес збереження минулого досвіду, що дає можливість його повторного використання. Для того, щоб пам’ять не підводила нас у найважливіші миті життя, потрібно постійно тренувати її.

Методів для розвитку і ефективного використання пам’яті існує безліч.

Зупинимося на найцікавішому з них - мнемотехніці. На діток в дошкільномувіці обрушується величезний потік інформації, який вкрай складно подужати, особливо не вміючи читати і писати.

Мнемотехніка покликана допомагати в цьому.

Мнемотехніка це свого роду схеми в основі якихлежать асоціації, щодопомагають запам’ятовувати і відтворювати інформацію. Останнім часом в дошкільних установах прийомами мнемотехніки користуються дуже активно і не тільки для роботи зі звичайними дітьми, а й для корекції стану у малюків з відставанням у розвитку.

У дітей у віці 4-6 років словниковий запас досить великий, але користуватися ним і вживати слова у вірній формі вони ще не вміють. Від цього виникають проблеми з мовленням, наприклад, дитина може заїкатись. Намагаючись, щось розповісти нам, дитина просто не може знайти слів, або робить це дуже незрозуміло і безладно, перескакуючи в оповіданні з місця на місце. У цих випадках і приходитьна допомогу мнемотехніка. Принципи її дії грунтуються на тому, що у дошкільнят дуже розвинена зорова пам’ять і образне мислення. Найбільш наочний приклад даної техніки це картинка на шафці в дитячому саду. Запам’ятовуючи її, дитина з легкістювізьме саме свій рушник на вішалці, над якою розташована та сама картинка. В основному мнемотехніка це використання спеціальних карток і схем. Цілі використання можуть бути різні.

Основні прийоми мнемотехніки дітям 3 -6 років:

Дитині показують картку, на якій зображено кілька предметів і вона має вигадатипро них розповідь - цей спосіб використовується для розвитку уяви. Для розвитку пам’яті дітям пропонують вивчити вірш за картками, на яких кожному рядку вірша відповідає своє зображення. Для тренування логічного мислення малюкові дають картки і пропонують розподілити їх за групами.

Наприклад, картки з професіями і предметами, якими користуються їх представники, наприкладстопка - продавець: ваги, каса, продукти.

Якщо дитина добре працює за готовими картками, слід запропонувати позайматися навпаки, дати розповідь і нехай дитина сама намалює для неїкартинки. При роботі з цією технікою необхідно дотримуватися певних правил.

Правила при роботі з мнемотехнікою:

-Заняття мають проходити за принципом -від простого до складного починаючи від мнемоквадратів і поступово переходити до мнемоланцюгів.

-Таблиці і схемимають бути кольоровими, так дитині буде веселіше і легше.

-На одній схемі або таблиці число квадратів не повинно перевищувати дев’ять, так як це гранично допустимий обсяг для дошкільника.

-Не застосовувати понад дві мнемосхеми в день, а повторний розгляд можливий тільки за бажанням дитини.

-Необхідно, щоб щодня таблиці і схеми були різні за тематикою, в перший день на тему казок, у другій на музичну тему, в третій на математичну і так далі.

Працювати за таким принципом потрібно не тільки в дитячому саду, вкрай важливо щоб батьки брали активну участь в навчанні дитини.

Мнемотехніка вдома

Як можна застосувати принципи мнемотехники в домашніх умовах? Та дуже просто. Запропонуйтенамалювати дитині схеми -малюнки про те, як пройшов день. Час від часу давайте картинки і нехаймалюк самостійно складе вам розповідь. Ви можете дати картинку з відомої вам обом книжки і запропонувати малюкові придумати свій, відмінний від оригіналу фінал.

Регулярне застосування даної техніки допоможе дитині збагатити свій словниковий запас, навчить вибудовувати грамотні, логічні ланцюжки. Ця техніка дуже корисна і при підготовці дітей до школи, адже йдучи в перший клас, дитинавступає в новий колектив, в якому грамотна і зрозуміла мова допоможе знайти нових друзів і комфортно почувати себе в будь-якій обстановці і ситуації.

МОВЛЕННЯ ДИТИНИ У ВАШИХ РУКАХ

Мабуть кожну родину, де росте малюк непокоїть питання, як забезпечити повноцінний розвиток дитини в дошкільному віці вцілому, та мовленнєвий розвиток зокрема.

Розвиток мовлення дитини починається від самого народження. Навички правильного мовлення дитина набуває в сім’ї. Все те, що роблять батьки для загального та мовленнєвого розвитку своєї дитини має велике значення для всього її подальшого життя.

Мовленню необхідно вчити, перш за все, шляхом особистого прикладу. Дитина повинна чути правильне, чітке мовлення, бажано, щоб батько і мати розмовляли з малюком на одній, на рідній мові. Дуже важливим є те, що саме, та в якому вигляді сприймає слух дитини в ранньому та молодшому віці, в найбільш сприятливі роки її життя.

Вплив розвитку дрібної моторики на формування мовлення дітей .

Розвиток рухливості органів артикуляційного апарату - важливий крок на шляху до правильного мовлення.

Артикуляційна гімнастика необхідна для розвитку правильного мовлення.

Словник

Скільки слів повинна знати ваша дитина?

Яку кількість слів може засвоїти людина? Чи є якісь межі, кількісні показники для кожного вікового етапу життя людини? Такі межі існують.

Словник кожної людини поділяється на пасивний і активний. Активний словник охоплює слова, які людина не тільки розуміє, а й повсякденно користується ними. Кількість слів в активному словнику людини визначає багатство і культуру її мови. Пасивний словник - це слова, які людина розуміє, але не завжди вживає. Пасивний словник завжди більший за активний.

Активний словник малюка постійно збільшується, він становить:

• до 1 року 6 місяців - 10-15 слів;

• у кінці 2 року - 300 слів;

• у кінці 3 року - 1000 слів;

• в 4 роки - 2 500 слів;

• в 5 років - 3 500 слів;

• в 6 років - 4 000 слів;

• в 7 років - 4 500 слів.

У дорослої людини словник нараховує 6- 8 тисяч слів.

Якісний склад словника у дітей різного віку неоднаковий. З усіх частин мови в активному словнику дитини переважають іменники - 50%, дієслова - 30%. Інші частини мови дитина вживає рідко. Дитина у 5 років надзвичайно допитлива, балакуча. Це сприяє швидкому збагаченню її активного словника: швидко засвоюються прикметники, числівники та інші частини мови.

Проте і в середньому дошкільному віці є свої труднощі у засвоєнні слів. Діти мало вживають прислівників, багатоскладових слів, слів на означення абстрактних понять, узагальнюючих назв предметів, слів ввічливості.

Активний словник дитини старшого дошкільного віку наближається до словника дорослої людини. Дитина вільно користується всіма частинами мови, правильно називає предмети, явища; їх ознаки та властивості. Але і в мові старших дошкільнят ще багато неточно вживаних слів.

Тому батьки повинні постійно поповнювати словник дитини новими словами, постійно уточнювати, пояснювати значення слів, активізувати пасивний словник, добиватися заміни діалектизмів словами літературної мови, збагачувати дитячу мову образними народними виразами.

Пропоную Вам таблицю, в якій наведений орієнтовний порядок засвоєння дітьми звуків нашої мови.

ВІК ДИТИНИ ЗВУКИ МОВЛЕННЯ

Від 1 до 2 років А, О, Е, М, П, Б

Від 2 до 3 років У, І, И, Т, Д, В, Ф, Г, К, Х, Н, Й

Від 3 до 4 років С, З, Ц

Від 4 до 5 років Ш, Ж, Ч, Щ

Від 5 до 6 років Л, Р

Що потрібно знати батькам?

МОВА - невичерпне джерело розумового розвитку дитини, скарбниця всіх знань. К.Д. Ушинський образно назвав рідну мову народним педагогом, наставником і вихователем. Слово виховує, навчає і розвиває дитину. Під впливом мови вдосконалюються її почуття, сприймання, збагачуються знання про оточуючий світ.

Важлива роль у формуванні особистості дитини, зокрема розвитку її мови, належить сім'ї. Адже перші слова, перші речення малятко чує і вимовляє в колі рідних людей- матері, батька, бабусі, дідуся. Однак дехто з батьків вважає, що дитина починає навчатися літературній мові лише у школі і не звертає належну увагу на формування мовлення дітей у дошкільному віці. Навчання ж мови починається не тоді, коли дитині дають буквар, а з перших звуків, які вона починає вимовляти.Отже, дорослі повинні прагнути до того, щоб забезпечити правильний мовленнєвий розвиток дитини, починаючи вже з перших місяців її життя. Правильне мовлення допомагає малюку встановлювати контакти з іншими дітьми, вільно передавати свої думки і побажання, сприяє успішному навчанню у школі.Малюків потрібно вчити правильно вимовляти звуки в словах, ставити наголос, користуватися відповідною інтонацією, правильно дихати під час мовлення. Дошкільнят навчають узгоджувати слова в реченнях в роді, числі й відмінках, правильно будувати речення. У дітей дошкільного віку потрібно виховувати й загальну культуру мовлення: вміння слухати звернену до них мову, дивитися в очі співрозмовнику, не перебивати дорослих, не втручатися в їх розмову.

Батьки ні в якому разі не повинні залишатися байдужими до мовних недоліків своїх дітей. У колі своєї сім'ї дорослі розуміють дитину з півслова і вона почуває себе впевнено. Але з віком розширюється мовне коло спілкування дитини і мовленнєві вади стають на перешкоді швидкого встановлення контактів з однолітками, виникають різні ускладнення, психологічні проблеми. Недостатньо розвинена мова, бідність словникового запасу, проблеми у вимові звуків, негативно впливають на загальний розумовий розвиток дитини.

Шановні батьки! Ви повинні орієнтуватися у вікових нормах розвитку всіх компонентів мовлення ( звуковимови, лексики, граматики, фонематичних процесів), щоб вчасно допомогти своїй дитині і у разі потреби звернутися до логопеда ще до навчання дитини у школі.

Як організувати заняття вдома?

Багатьом батькам знайома ситуація, коли окрім довільної гри дитини-дошкільника необхідно внести в розпорядок дня елементи навчання. Якщо ви збираєтесь до школи раннього розвитку або до вас прийде педагог додому, справа інша, там спрацює момент нововведення і далі справа вже за вчителями, але якщо ж навчальну діяльність потрібно впровадити вдома, самоорганізацію потрібно проявити мамі. Є дітки, які самі прагнуть “вчитися”, люблять “уроки” і мами тільки встигають їм подавати нові завдання, таким мамам можна просто посміхнутись і не читати далі. Ми спробуємо допомогти тим батькам, які щиро хочуть, але поки не знають з якого боку підступити до цих обов’язковим справ вдома.
Одне можемо сказати точно – навчити дитину присвячувати певний час навчанню можна. І навіть не через силу.
Отже, якщо вашому малюку вже 4+ (раніше можна собі дозволити бути в більш плавному графіку, і самому вибирати вид діяльності, який припадає до душі тут і зараз) я рекомендую:
- Створити розклад! Так, такий простий, але такий важливий пункт. Але не самим надрукувати на комп’ютері і видати дитині, а в один із днів, коли у дитини гарний настрій і ви нікуди не поспішайте, запропонуйте ідею: – “А давай ми з тобою намалюємо, як проходить наш день!” І розкажіть, що вам потрібно скласти ПЛАН (це звучить досить діловито і діти найчастіше раді підтримати) з картинками, коли дитина прокидається, коли їсть, коли грається і т.д. Можете ілюструвати самі смішними малюнками або знайти ілюстрації в журналах і вирізати звідти. Візьміть той формат аркуша, який буде зручно. Важливо сказати, що в “правилах складання графіка” “МІЙ ДЕНЬ” (так найкраще і підписати), які Ви прочитали в одній гарній книзі про діток, сказано, що у діток, яким вже виповнилося 4 роки повинні бути обов’язково “цікаві уроки” у розкладі. Заздалегідь самі подумайте, коли Ви самі в силу загальної зайнятості зможете приділяти часу цілеспрямованим настільним іграм, навчанню читанню, рахунку, письму. Це не повинна бути відразу годину або півтори. Залежить від того, ходить малюк в садочок чи ні, є різні обставини, але до того, як Ви сядете робити з дитиною графік дня, Ви вже повинні це знати. Також, якщо малюк відвідує дитячий садок, варто зробити два графіка – для будніх днів і вихідних. Дитина з радістю зробить з Вами красивий графік, в ньому потрібно писати всі справи і час, що дитина робить день у день: прокидаюсь, одягаюсь, їм, граюсь, роблю цікаві уроки, сон і т.д. Час потрібен для того, щоб, коли прийде час займатися, Ви могли сказати дитині – дивись, стрілочка на годиннику показує такий то час, значить, потрібно попрацювати. Розбиратись по годиннику дитині ще не обов’язково для цього. Графік повинен знаходитись завжди на видному місці. Важливо бути чесним і завжди дотримуватись встановленого порядку – якщо уроки у вас 30 або 45 хв, то не розтягуйте їх на дві години, якщо тільки дитина сама не проявить бажання. Час прогулянки на вулиці або вільної гри також повинен бути дотриманий. Винятком можуть бути святкові дні та дні, коли погана погода, і ви не пішли на вулицю. Тоді можна так і проговорити: сьогодні ми не пішли гуляти, давай з тобою зробимо це і це. Графік не означає “жити по годинах”, “а як же невимушеність”, “ніякого дитинства”. Я вже писала про це у своїх статтях – діти потребують послідовності і порядку, їм так простіше і зручніше жити. У випадках, коли дитина захоче ухилитись від уроків, графік послужить нагадуванням, і нічого не поробиш, самі ж все вписали. Головне, не використовуйте як покарання графік, а більше як неминучу реальність і поважність.
- Використовуйте основні захоплення дитини на користь навчанню. Наприклад, якась дитина життя не уявляє без конячок, хтось без машин, хтось без принцес. От нехай вони й будуть основними героями у вас скрізь – при рахунку, вивченні букв тощо. Якщо ви вже, на жаль, на тому етапі, коли відносини з обов’язковими завданнями розладналися, придбайте нову іграшку, яка обов’язково сподобається дитині і нехай вона у вас буде “іграшка-професор”, яка хоче дитину чомусь цікавому навчити. Приходити іграшка буде тільки під час “цікавих уроків” і ховатися відповідно після них. Дошкільний вік – це час, коли діти практично не розділяють у свідомості вигаданий і реальний світ. Тому створюйте казку, в яку самі вірите! Коли дитина не особливо хоче виконувати якесь завдання, я кажу: “Як же шкода, а гра їхала зі мною в машині, сумувала за тобою і питала: “Коли ми до Даші поїдемо? Коли ми до Даші поїдемо?”. А гру засмучувати дитина не хоче, хоч і не сильно вірить мені, що гра могла так запитати. Але я непохитна: “У мене ігри просто чарівні. Інші, може, й не розмовляють, а ця гра точно про тебе питала!”. При всій своїй серйозності ця Даша питала до школи:” А яка ще гра за мною сумувала?”. І так у багатьох випадках з багатьма дітьми.
- Використовуйте ігри за віком і не у великій кількості одночасно, а дозуючи. Якщо займаєтеся по зошитах, їх повинно бути по одному на одну дисципліну, щоб формувати організованість і відповідальність у дитини.
- Майте завжди план, який ви хочете здійснити під час виділеного проміжку. Тоді дитині буде складніше відвести Вас із курсу.
- ОБОВ’ЯЗКОВО ПОТРІБНО доробляти справу до кінця. Це дуже важливий пункт. Краще зробити менше, але до кінця, ніж почати все потрошку.
- Використовуйте для роботи максимально продуктивний час. Дитина має бути виспана, сита, здорова.
- Подбайте про комфортне робоче місце і організацію заняття в цілому. Часто з появою у дитини “свого місця” (столик або хоча б закріплений за дитиною свій куточок) уроки просто самі робляться, так як дитина починає відчувати себе особливою. Не пропустіть такі моменти, щоб не доводилося вигадувати нову мотивацію. Під час виконання завдань не повинен працювати телевізор, радіо, а в сусідній кімнаті активно гратись друзі дитини. Тоді її думки, хочеш не хочеш, будуть там.
- Хорошим інструментом організації праці є пісочний годинник.Пісочні годинники ставляться перед початком виконання роботи і служать, знову таки, не як покарання, що “якщо ти не встигнеш, ніяких мультиків”, а просто щоб перевірити “хто швидше?”. Краще мати два пісочних годинники (продаються в аптеці) на різний час: 10 і 15 хвилин, наприклад, щоб Ви могли дати дитині вибір: “Як ти думаєш, ти впораєшся за 10 або 15 хв?”. Дитина вибере, звичайно, 15, але Вам то підходить і той і той варіант (тому вибирати потрібно годинник з невеликим розривом часу).
- Якщо дитині важко морально справлятися з певним обсягом роботи, запропонуйте їй намалювати на листочку кружечки, які відповідають кількості необхідних завдань і по черзі закреслювати. Зробили сторінку в цьому зошиті – закреслили коло. Ага, вже не п’ять, а залишилося чотири завдання! На дітей це діє дуже заспокійливо. Також важливо розуміти, що при всій казковості і цікавості, ми не можемо постійно створювати феєрверк навколо навчання. Дитина повинна отримувати задоволення від результату докладених зусиль, а не тільки від зовнішньої картинки завдання. Для цього підкреслюйте її старання, захоплюйтесь виконаною роботою. По заслугах, звичайно.
- Підтримуйте і помічайте успіхи. Для того, щоб дитина почала робити те, чого раніше в її поведінці було менше, потрібно явно підкреслювати найменші прояви бажаного. Перебільшуйте десь, це не страшно. Наприклад: “Ань, ти, виявляється, такий професор, я навіть не очікувала! Ти впоралась з усіма завданнями навіть швидше, ніж я думала!”, зошит підпишіть “Супер-Даша”, “Супер-Максим” – це ж зобов’язує бути молодцем! Розумієте?
Успіхів усім і цікавого, продуктивного навчання!

Фізична безпека дітей під час війни (натисни ТУТ)

УВАГА!

/Files/images/voyna/zobrazhennya_viber_2022-02-26_16-00-30-744-e1645887279210.jpg /Files/images/voyna/274937884_356824659787225_8955126437604601280_n.jpg

/Files/images/281740698_4603092626463423_5666642073085160871_n (1).jpg /Files/images/281366658_4603092809796738_2619618310974231082_n.jpg Використані джерелаwym-1653287669696

Привчаємо дитину до читання У читанні є неоціненна користь, про яку ми часто забуваємо. Вона не тільки служить містком до нових світів, які насичені пригодами і чудесами, книга бере активну участь у розвитку дитини. Коли дитині читають вона : – вчиться аналізувати, мислити, творчо сприймати прочитане; – розвивається пам'ять, увага до деталей, уява; – читач знайомиться з різними видами мистецтва, привчається відчувати красу світу, та цінувати її; – відбувається формування духовних рис, таких як милосердя, доброта, співчуття, бажання допомагати іншим,благородство, хоробрість, чуйність та ін.; – формується уява, саме це розширює інтелектуальні горизонти дитини, дає можливість сприймати світ різним, а з віком, змінювати цей світ, бути винахідником; – збагачується мовлення, дитина насичується новими словами, зворотами. Це стимулює розвиток головного мозку, що позитивно впливає на всі його процеси. Дитині стає легше висловити думку, а значить,спілкуватись з оточуючими. Познайомитися з ефективними способами захопити дитину читанням можна на сайті "Розвиток дитини" Щоб поринути в різноманітний світ казок різних народів світу та інтелектуальних розваг зарошуємо відвідати сайт "Дерево казок"

Кiлькiсть переглядiв: 203

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.