150-річчя Лесі Українки

З нагоди 150-річчя української поетеси Лесі Українки, з метою розширення знань/Files/images/леся.jpg дітей про дитячі роки та творчий шлях української поетеси – волинянки Лесі Українки, прищеплення любові до поезії, до творчості поетеси в дошкільному закладі було проведено тематичні заняття, бесіди.

Діти із задоволенням слухали розповідь вихователя, декламували вірші та грали в народні ігри.

/Files/images/den_doshkllya/IMG_20210225_091234.jpg /Files/images/den_doshkllya/IMG_20210225_091259.jpg /Files/images/den_doshkllya/IMG_20210225_091354.jpg

Леся Українка є авторкою багатьох поезій та казок для дітей. Вона писала високохудожні твори для дітей і про дітей, у яких виявляла глибоке знання дитячої психології. Публікувала свої твори для дітей у журналах «Дзвінок», Молода Україна». Вірші під загальною назвою «Дитяче» та прозові казки для дітей «Лілея», «Метелик», «Біда навчить» майже всі були вперше надруковані у виданнях для дитячого читання: «Дзвіночок» та в «Ілюстрованій бібліотеці для молодіжі, міщан і селян». Її поезії тісно пов’язані з природою як джерелом пізнання, в яких перемагає життєстверджувальний настрій.

Її поезія пройнята любов’ю до дитини, повагою до жінки-матері, у її творах дитина завжди живе єдиним життям з дорослим, веде з ним діалог, є співучасником усього, що відбувається навколо. Що робить цю поезію важливим виховним засобом. Так, у поезії«Вишеньки» вона показує, як сама природа навчає дітей витримки та терпіння.

Поблискують черешеньки

В листі зелененькім,

Черешеньки ваблять очі

Діточкам маленьким.

Дівчаточко й хлоп’яточко

Під деревцем скачуть,

Простягають рученята

Та мало не плачуть:

Раді б вишню з’їсти,

Та високо лізти,

Ой раді б зірвати,

Та годі дістати!

«Ой вишеньки-черешеньки,

Червонії, спілі,

Чого ж бо ви так високо

Виросли на гіллі!»

«Ой того ми так високо

Виросли на гіллі, –

Якби зросли низесенько,

Чи то ж би доспіли?»

В основі сюжету поезії«На зеленому горбочку»— мотив чекання хатинки-дитини на матір-сонце. У поезії«Мамо, іде вже зима…»перемагаєжиттєствердний оптимістичний погляд через діалог матері та дитини. Так, спостерігаючи взимку за пташкою, дитина ставить матері низку запитань:

Мамо, чи кожна пташина в вирій на зиму літає?..

…Чом же вона не втіка? Нащо морозу чека?..

…Нащо ж співає? Чудна!..

Літературна діяльність письменниці є одним з напрямів її просвітництва, творчість її вивчається в школах. В основі методичних порад Лесі Українки щодо викладання лежить ідея діалектичної єдності національного і загальнолюдського. За переконанням письменниці, рідна культура, наука, духовність, кращі здобутки культур інших народів становлять основний національний і загально- людський зміст освіти і виховання.

Твори Лесі Українки для дітей /Files/images/книга чт.jpg

Кiлькiсть переглядiв: 108

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.