150-річчя Лесі Українки
З нагоди 150-річчя української поетеси Лесі Українки, з метою розширення знань дітей про дитячі роки та творчий шлях української поетеси – волинянки Лесі Українки, прищеплення любові до поезії, до творчості поетеси в дошкільному закладі було проведено тематичні заняття, бесіди.
Діти із задоволенням слухали розповідь вихователя, декламували вірші та грали в народні ігри.
Леся Українка є авторкою багатьох поезій та казок для дітей. Вона писала високохудожні твори для дітей і про дітей, у яких виявляла глибоке знання дитячої психології. Публікувала свої твори для дітей у журналах «Дзвінок», Молода Україна». Вірші під загальною назвою «Дитяче» та прозові казки для дітей «Лілея», «Метелик», «Біда навчить» майже всі були вперше надруковані у виданнях для дитячого читання: «Дзвіночок» та в «Ілюстрованій бібліотеці для молодіжі, міщан і селян». Її поезії тісно пов’язані з природою як джерелом пізнання, в яких перемагає життєстверджувальний настрій.
Її поезія пройнята любов’ю до дитини, повагою до жінки-матері, у її творах дитина завжди живе єдиним життям з дорослим, веде з ним діалог, є співучасником усього, що відбувається навколо. Що робить цю поезію важливим виховним засобом. Так, у поезії«Вишеньки» вона показує, як сама природа навчає дітей витримки та терпіння.
Поблискують черешеньки
В листі зелененькім,
Черешеньки ваблять очі
Діточкам маленьким.
Дівчаточко й хлоп’яточко
Під деревцем скачуть,
Простягають рученята
Та мало не плачуть:
Раді б вишню з’їсти,
Та високо лізти,
Ой раді б зірвати,
Та годі дістати!
«Ой вишеньки-черешеньки,
Червонії, спілі,
Чого ж бо ви так високо
Виросли на гіллі!»
«Ой того ми так високо
Виросли на гіллі, –
Якби зросли низесенько,
Чи то ж би доспіли?»
В основі сюжету поезії«На зеленому горбочку»— мотив чекання хатинки-дитини на матір-сонце. У поезії«Мамо, іде вже зима…»перемагаєжиттєствердний оптимістичний погляд через діалог матері та дитини. Так, спостерігаючи взимку за пташкою, дитина ставить матері низку запитань:
Мамо, чи кожна пташина в вирій на зиму літає?..
…Чом же вона не втіка? Нащо морозу чека?..
…Нащо ж співає? Чудна!..
Літературна діяльність письменниці є одним з напрямів її просвітництва, творчість її вивчається в школах. В основі методичних порад Лесі Українки щодо викладання лежить ідея діалектичної єдності національного і загальнолюдського. За переконанням письменниці, рідна культура, наука, духовність, кращі здобутки культур інших народів становлять основний національний і загально- людський зміст освіти і виховання.
Твори Лесі Українки для дітей
Коментарi