Педагогічна година
"Творчість педагога - запорука креативного розвитку дітей"
ПЕДАГОГІЧНА ГОДИНА
Тема: «Творчість педагога – запорука креативного розвитку дітей»
Мета: виявити та конкретизувати уявлення педагогів з організації та вдосконалення розвитку креативних здібностей дошкільників. Підвищення професійної компетенції педагогів в питаннях розвитку креативності. Узагальнення набутих знань на попередніх засіданнях семінару-практикуму, підготовка до заключного засідання.
Форма проведення: усний журнал з елементами тренінгу.
Хід проведення
Перша сторінка. Бліц-опитування «Креативність та творчість»
Моніторинг-діагностика, кількісний і якісний аналіз.
Мотивація-процес спонукання себе та інших.
Творчість - процес діяльності, що створює якісно нові матеріальні і духовні цінності або підсумок створення суб'єктивно нового.
Креативність - здатність людини до конструктивного, нестандартного мислення і поведінки, а також усвідомлення та розвитку свого досвіду. Креативність - це здатність дивуватися і пізнавати, знаходити рішення в нестандартних ситуаціях, це націленість на відкриття нового і здатність до глибокого усвідомлення свого досвіду.
Прояви креативності: швидкість, гнучкість, точність, оригінальність мислення, багата уява, почуття гумору, прихильність високим естетичним цінностям.
Структура креативності:
• мотиваційна сфера;
• психічні процеси (уява, творче мислення;
• особистісні якості (допитливість, активність, ініціативність).
Чинники, які сприяють розвитку креативності:
· Заохочення різних форм креативного продукту в сім'ї та ДНЗ.
· Орієнтація дитини на креативне рішення проблем.
· Відсутність перешкод щодо спонтанності та ініціативи дитини.
· Можливість маніпуляція з предметами і думками.
· Навчання дитини увазі до сигналів навколишнього середовища.
· Виховний вплив в напрямку визнання дитиною цінності креативних рис своєї особистості.
Друга сторінка. Вільна дискусія «Креативність дітей у різних видах діяльності»
В яких видах діяльності можна розвинути креативність дітей? Яким чином? Як можна їх взаємопов’язати?
Третя сторінка. Обмін думками «Хочу все знати»
{ ЗА ЯКИМИ ОЗНАКАМИ МОЖНА ВИЯВИТИ КРАТИВНУ ДИТИНУ?
{ ЧИ Є ПЕДАГОГІЧНА ДІЯЛЬНІСТЬ ТВОРЧОЮ?
{ ЯК ВПЛИВАЄ ОСОБИСТІСТЬ ПЕДАГОГА НА РОЗВИТОК ТВОРЧОГО ПОТЕНЦІАЛУ ДИТИНИ? (ПРИКЛАДИ)
{ ЯКІ ТВОРЧІ ЗАВДАННЯ ПІД ЧАС ПРОГУЛЯНКИ ПІДВИЩУЮТЬ ВІРОГІДНІСТЬ РЕАЛІЗАЦІЇ ТВОРЧОГО ПОТЕНЦІАЛУ?
Четверта сторінка. Порадник «Роль сім’ї у розвитку креативних здібностей дитини»
Організовуючи життєдіяльність старших дошкільнят у сім’ї та в ДНЗ, слід сміливіше запроваджувати експериментування, дослідництво; надавати дитині можливість та право самостійно приймати рішення, виробляти елементарні гіпотези, доводити, обґрунтовувати, відстоювати власну точку зору. Варто давати батькам конкретні поради щодо розвитку в дитини допитливості, здатності творчо переробляти пережиті життєві враження, втілювати творчу уяву в реальній дійсності, розв’язувати нескладні життєві проблеми.
Форми роботи з батьками:
Консультації,
Тренінги,
Батьківські збори
День відкритих дверей;
День довір’я;
Вечори запитань та відповідей
Родинний міст;
Родинні посиденьки
Тиждень сім’ї;
Тематичні акції;
«Школа молодих батьків»;
Форми роботи, які можна запропонувати батькам вдома з дітьми:
Ігри-фантазії
Режисерські ігри
Моделювання
Дослідницька робота
Хвилинки фантазії
Складання загадок
Сюжетно-рольові ігри
СХД
Складання казок
П’ята сторінка. Міні-тест «Творче бачення»
Педагогам пропонується намалювати стани людських почуттів: спокій, одинокість, сум та щастя.
Шоста сторінка. Школа креативу
1. За певний час з набору різноманітних предметів створити композицію.
2. Командам намалювати 4 предметні картинки, скласти за ними творчу розповідь.
Коментарi